Rejseguide: Los Angeles

Rejseguide: Zion og Bryce Canyon National Parker (Utah)

Så var tiden inde til at forlade storbylivet i L.A. til fordel for camping og hiking. Selvom vores dage i Los Angeles var fantastiske, glædede vi os til at se noget natur og mærke den friske luft.

Zion nationalpark

Vi startede i Zion, hvor vi havde to overnatninger i en jurte placeret kun en spytklat fra parken. Vi fandt jurten gennem Airbnb (se link HER) og den levede i den grad op til vores forventninger. Jurten var indrettet så fint, som taget ud af et Urban Outfitters katalog – på den gode måde! Og selvom det var næsten 40 grader om dagen holdte den sig kølig om natten. Gravid og tissetrængene måtte jeg ud om natten og der opdagede jeg den mest fantastiske stjernehimmel, som jeg bare måtte vække Fredrik for at han også skulle se den – den mest romantiske tissetur nogensinde!

Hiking

Zion er nok vores favoritpark når det kommer til hiking. Det skal dog siges at jeg jo var gravid i 6. måned da vi besøgte parken og det var derfor ikke de vildeste ruter vi gik, men hvis i selv skal afsted så kan jeg informere om at vi tog ruterne “Lower Emirald Pools”, “Riverside Walk” og starten af “Narrows”, hvor man skal hike gennem vand – klart det fedeste. Selvom det kostede sved, ømme stænger og hævede fødder var det det hele værd (Læg mærke til min fancy vandspray med vifte – haha det er hårdt at være tyk).

Bryce Canyon National Park

Bryce Canyon har på trods af at den kun ligger et par timers kørsel fra Zion, et helt andet sceneri og er derfor også et besøg værd. Her havde vi igen brugt Airbnb og fundet den fineste tippi – total indianer-style (Du kan se den HER). Selvom sengen var den mest elendige på hele turen og min trætte preggo-krop var presset, så var det nu ret magisk at lave bål i midten af tippien (bare rolig den er jo åben i toppen sådan en) om aftenen. Også her var stjernehimlen fantastisk på den nattelige tissetur, godt nok havde jeg ikke lige advaret Frede om mit tissespot, så han endte med at træde lige i pølen med bare fødder – men meget kan tilgives når udsigten er god 🙂

Hiking

I Bryce Canyon gik vi ruterne “Queens Garden” og “Navajo Trail”, som var fantastisk flotte, men for meget for min store mave og trætte ben – så hvis du er gravid vil jeg anbefale at sløjfe Navajo Trail og istedet tage rundt til de forskellige view points og se flotte udsigter derfra 🙂

Vores Glamping dage sluttede af med at vi blev stoppet af politiet for speeding – vi slap heldigvis med en advarsel (og noget af en svedetur) men husk at køre ordentligt!