Rejseguide: Zion og Bryce Canyon National Parker (Utah)

Rejseguide: San Diego

Efter nationalparkerne tog vi igen ud mod kysten og på vejen slog vi et smut forbi Las Vegas. Vi var kun en nat på Treasure Island hotellet, men synes ikke der var grund til endnu en nat.  Las Vegas er på mange måder one of a kind, men hvis ikke man er på bachelorparty så synes vi ikke der er så meget at give sig til. Så vi nød et tiltrængt karbad og en film efter camping og tog videre igen næste morgen.

Egentlig var San Diego ikke oprindeligt en del af vores rute, og det var også lidt af en omvej, men fordi vi havde et hul på 4 dage her besluttede vi alligevel at lægge et smut forbi – noget vi absolut ikke fortryder. Faktisk endte San Diego med at være et af vores yndlingsstop. Vi bookede dette hotel som lå på stranden, dyrt men det hele værd. At falde i søvn til havets brusen er altså noget jeg vil gøre til et livsmål. San Diego har den mest fantastiske vibe – så afslappet som man overhovedet kan forestille sig. Derudover er der fantastisk god mad til ingen penge! Fordi San Diego ligger så tæt på Mexico, er udvalget af tacos helt fantastisk. Vi forelskede os i den lille bod Oscars som lå lige ved standen og lavede de mest fantastiske tacos med frisk fisk til sølle 30 kr. Jep der spiste vi mere end en gang! Den sidste aften tog vi tacos med ned på stranden og smuttede efterfølgende en tur i bølgerne – do I need to say more?

Steder vi besøgte

Ocean beach

Vores hotel Ocean Park inn lå lige ved standpromenaden og vi gik derfor en masse ture langs vandet. Her ligger en masse lækre restauranter i alle prislejre og der er en virkelig god chiller vibe og hunde overalt – score!

Downtown

Vi kørte til downtown San Diego kun med ét formål, at besøge The Donut Bar. Efter at have stået i kø hele vejen ned ad gaden købte vi nogle store farverige donuts, som vi på ingen måde kunne spise op – men fine var de da.

North Park

North Park er et up and coming neighborhood, som egentlig er meget nede på jorden. Her nød vi en virkelig god kop kaffe på Holsem og brugte en masse tid i den virkelig fine butik Pigment, lige rundt om hjørnet fra cafeen. Faktisk var Frede nærmest ikke til at slæbe ud fra deres børneafdeling, hvor han hurtigt kunne have brugt vores sidste sparepenge.

The Lazy Hummingbird

Vi sluttede vores San Diego tur af med en Acai Bowl og en Ice Latte på en hyggelig cafe The Lazy Hummingbird. Meget moderne spise men virkelig lækkert og så var vi klar til endnu en dag on the road.